poniedziałek, 28 grudnia 2015

Dwa cytaty



  Pozwolicie moi Czytelnicy na małą zabawę w stylu: kto to powiedział? Oto dwa cytaty, bardzo zbieżne w treści i wybrane przeze mnie celowo.

„Jeśli naród (...) ma powstrzymać rozkład, który zagraża Europie, nie wolno mu popełniać błędów (...) i pozwalać na tworzenie wrogów Boga i świata, ale musi rozpoznać najbardziej niebezpiecznych przeciwników, tak aby przeciwstawić im całą swoją skoncentrowaną siłę.” – tu wykropkowałem te fragmenty, które za bardzo ułatwiłyby rozpoznanie autora.

„(...) mocnego głosu chrześcijan potrzeba nie tylko na Starym Kontynencie. Powinien być on słyszalny wszędzie tam, gdzie chrześcijanie są atakowani z powodu swojej wiary. Niestety, jedno nie zmienia się od lat: w różnych częściach świata systematycznie ograniczana jest wolność sumienia.”

  Teraz kilka różnych nazwisk, i czasowo, i funkcjonalnie, wśród których jest dwóch autorów tych cytatów:
Tadeusz Rydzyk
Jan Paweł II
Jarosław Kaczyński
George Bush
Andrzej Duda
Francisco Franco
Lech Wałesa
Adolf Hitler
Józef Stalin

  Zanim sam odpowiem, spróbujcie na zasadzie skojarzeń ustalić sami. Na ten czas, drobna dygresja. Ewidentnie wynika z tych przekazów, że wrogiem Boga jest ateizm. W moim odczuciu raczej inna religia, ale nie będę się sprzeczał. Coś pewnie jest w tym na rzeczy, bo ten światopogląd istnienie Boga neguje i staje w opozycji do wiary. Pytanie, czy naprawdę warto się ateizmu obawiać? Pomijam reżimy komunistyczne, gdzie ten jest narzucany niejako z urzędu, ale te twory państwowe, szczególnie w Europie, przegrały. Do tego trzeba dodać, że odsetek prawdziwych ateistów, nawet w zlaicyzowanym świecie, nie przekracza 3 – 5 procent. Rodzi się więc pytanie: czy jest się czego bać i szukać wcale nie odwiecznego, ale bardzo potrzebnego wroga? Twierdzę, że tak, ale nie ateizmu, lecz wszystkich religii świata razem wziętych.

  Czas na wyjaśnienie zagadki. Autorem pierwszego cytatu jest Adolf Hitler i pochodzi on z ze znanej książki „Mein Kampf”. Autorem drugiego..., Andrzej Duda, za http://www.fronda.pl/a/prezydent-duda-potrzeba-mocnego-glosu-chrzescijan,62970.html


11 komentarzy:

  1. Niektórzy tak mają ,że bez wyimaginowanego wroga tracą sens istnienia

    OdpowiedzUsuń
  2. Hmm... Aż boli... Serdeczności

    OdpowiedzUsuń
  3. Może ... jeszcze nie wszystko stracone i się opamięta . A może powinien terminować u Zrzędy ,a nie u prezesa ?:) Pozdrawiam uśmiechem :)ciekawi mnie , czy malarstwo ,też jest jego pasją :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, ja tam wolę ludzi w jakimś stopniu samodzielnych, mających własne zdanie i potrafiących je bronić. Takich bezgranicznie oddanych nie przyjąłbym do terminowania :) To mi pachnie lizusostwem...
      A propos malarstwa, sam kiedyś też uważałem je za pasję, ale mi przeszło, tzn., przerzuciłem się na malowanie ścian :)
      Pozdrawiam pięknie :)

      Usuń
    2. To mi pojechałeś Świętoszku z tym lizusem :) Tylko czemu miałabym to robić i w jakim celu ?:) Zaglądam tu do Ciebie , ponieważ lubię czytać Twoje felietony :) /i znowu wyszło , że się podlizuję / Ale mam na to plan :) Jeśli chodzi o malarstwo ,to też lubię i na ścianach i na płótnie :) Udanego wieczorku przy telewizorku życzę :)))

      Usuń
  4. Jeszcze raz się podliżę :) felietony piszesz zajebiste :) Chyba nie zgorszyłam tym z.......e ?:) jeśli tak to usuń :)Dalej udanego :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Coś mi tu imputujesz :) Dyskutowaliśmy o prezydencie i jego terminowaniu, nie o Tobie!!!
      Dziękuję za uznanie, którego nijak pod podlizywanie podciągnąć się nie da, z tej prostej przyczyny, że nic nie zyskujesz, będąc zupełnie anonimowa :)
      Telewizorek włączony, nie przeczę, ale on tylko absorbuje 10% mojej uwagi. Zdecydowanie wolę czytać i pisać, czasami włączam się w grę w korespondencyjne szachy. Samego mnie to zadziwia, bo mówi się, że faceci nie mają podzielnej uwagi :)))
      Pozdrawiam i tez życzę udanego :)

      Usuń
  5. Ale strzeliłam gafę :) pierwszy raz pomyliłam siebie z prezydentem . Jak mogłam , aż mi głupio . Przecież różnimy się totalnie ,zupełnie inaczej myślimy , styl ubierania też inny . Ale chciałabym , pobyć trochę prezydentem :)Prezydentem wszystkich rodaków . Taka zamiana ról jak w filmie :)Oj prezesa , to by ten zamieniony zadziwił . Dawaj numer telefonu Świętoszku , będzie zmiana premiera /łapiesz się /?:) Dobrze , że mi wszystko wyjaśniłeś :) A ja , już obrażona w głowie pochopny plan . Czytać będę i tylko czytać ,skoro Świętoszek uważa , że się podlizuję , to już nic nie napiszę ,nawet nie pozdrowię ... Tatko jak żył to mówił tak : U baby to włos długi , ale rozum krótki ... Zawsze się z nim wykłócałam , że nas obraża , jakie baby mówiłam .Ale dziś , trzeba mu przyznać , że coś tam prawdy jest w tym co mówił .Zupełnie oświecona , jak moja choinka przepraszam za gafę :) Dalej miłego i udanego wieczorku :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Się nie przejmuj tą gafą :) Ja kiedyś oglądałem filmik na YouTube, gdzie jakiś kaznodzieja (nie katolik) tłumaczył jakie są różnice między mózgiem kobiety a mężczyzny. Nieźle się ubawiłem :) W jakieś części tłumaczy to faux pas. Jak znajdę podsunę namiar, przy czym proszę Cię, abyś nie traktowała tego jako jakiejkolwiek aluzji.
      Z tym premierem w Twojej osobie, tak na wszelki wypadek, pozostanę jeszcze ostrożny :) Nie znam przecież Twoich poglądów na sprawy dość istotne w mojej ocenie wszystkich bez wyjątku polityków. W dodatku ten nr telefonu na blogu?! A co, jeśli nagle rzuci się na mnie kilkadziesiąt, cichych do tej pory, wielbicielek? :)))
      Dobrego humoru życzę :)

      Usuń
  6. Na załamanie pogody koniecznie ten filmik :) Jutro będzie lepiej, idzie dziadek mróz , co złe wymrozi ... Z tym telefonem przyznaję racje :) Dobrej nocy życzę :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obiecany link: https://www.youtube.com/watch?v=aZBhyPiyeOs
      Miłej zabawy :)

      Usuń